24 Ekim 2013 Perşembe

ALERT



anlık bir konuşmanın kaydıdır. analiz için etkili olabileceği düşünülmektedir.

yaya olarak yolda yürürken psikolojik açıdan iyi hissetmenin kesintisiz yürüyüşler ve bir A noktasından hedeflenen B noktasına ulaşmaya çalışırken yolu kontrol etme/trafik için tetikte olmak gibi şeylerin minimumda olmasının iyi olabileceğini söyledik. evet bu noktaya varmak zor olmadı genel düşüncelerimiz çerçevesinde.
sonrasında örnek olarak A noktası-Taşkışla    B noktası-Taksim Burger önü var sayarsak,
okuldan çıkıp hedefe ulaşırken aşmamız gereken hendek sayısı (hendek=karşıdan karşıya geçmek) toplamda 6 ve bunlardan 2si ışıklı 4ü ışıksız hendekler. taksim projesinden sonraki durum ise toplamda 4 hendek 1i ışıklı 3ü ışıksız. bu aksta hendek sayısı azaldı. vatandaş ben artık o yoldan daha rahat yürüyorum diyerek memnuniyetini dile getirirken düşünmeyecek ki bu kadar büyük ölçekli bir meydan projesinin aslında belki de bu hendek sayısını çok daha aza indirgemesi ve yayayı daha fazla rahatlatması gerekirdi. bunu düşünmeyecek çünkü zaten taksim projesinin yapılmasını arzu eden de o değildi, o proje ona takdim edildi, verildi. tıpkı gecekondusuna yok gelince sevinen vatandaş misali.

sonuç olarak trafik yolunun ne kadar az kesişirse o kadar iyi olabileceğinden, ve çözüm için çok az eğimli ve uzun rampaların iş görebileceğinden gem vurduk azıcık.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder